Dobro došli !







Suada Toz

15/11/2013

Mali osvrt na rodoljublje i Sidranova reakcija


Smatram da rodoljublje - kao uostalom i pripadnost nekoj od vjera - spada u sferu privatnosti, da je to osobna stvar koju čuvaš striktno za sebe. Ljubav i privrženost svojoj zemlji, namjesto javnim busanjem u prsa, iskazuje se konkretnim djelima, uzornim ponašanjem, poštivanjem općih civilizacijskih principa, od kojih je glavni onaj da ne činiš zlo.
Toliko na temu povezanu s pjesmom o Gavrilu Principu mostarskog pjesnika gdje ga on veliča i pravda.
Vijećnica na kutiji cigareta iz rata 1992-1995

Što se tiče Sidranove pjesme posvećene Gavrilu, evo autorove hitre reakcije na moje Pismo iz Pariza od 11 novembra 2013 :

Draga Suada,

Nimalo mi ne smeta tvoja interpretacija mojih stihova. Ne valja praviti grube greške, pa ispravljam: Gavrilo kome je posvećena pjesma Ars poetika, u stvarnosti jeste moj kum, kolega sa studija, Gavrilo Grahovac (potonji potpredsjednik Vlade FBiH, ministar kulture, itd.) i ta pjesma nema nikakve veze sa G. Principom ni sa atentatom. Ni vremenski, ni idejno, ni nikako! Štono djeca kažu: niđeveze ! Posvetu je 'zaslužio' ne samo našim dvostrukim kumstvom i godinama prijateljevanja, nego smo zaista zajednički došli do formulacije poetičkog principa po kojemu 'pjesma mora biti TAČNA PO SVEMU A PRECIZNA U IZRAZU'. Gabrielom ga je imenovao naš drugar Ivan Kordić, i bila je to naša zajebancija sa pravoslavno-katoličkim 'razlikama'. Tumačima je, međutim, sve dopušteno, pa i ti možeš nalaziti veze kojih autor nije svjestan, niti su mu bile cilj.
Drugo: ja umijem pisati i etimološki, i mogao sam pjesmu nasloviti 'Ars poetica', međutim ja sam svjesno odabrao domaći (fonetski) oblik, možda sam pogriješio što nisam išao skroz: O pjesničkom umijeću, ili: Umjetnost pjesništva... no tada je nama i 'ars poetika' zvučalo sasvim 'naški'.

S.

Za kraj, puno hvala Sidranu i kratki komentar na važno objašnjenje koje mi je poslao :
Nadam se da će u nekom od budućih izdanja njegove Ars Poetike, posveta glasiti izričito :
Gavrilu Grahovcu 

Što se tiče formulacije TAČNA PO SVEMU A PRECIZNA U IZRAZU voljela bih istaći da je to samo jedan od poetičkih principa, a svakako ne odlučujući. Znanstvene formule, teoreme i aksiomi takodjer su tačni po svemu i precizni u izrazu, ali im to ni u kom slučaju ne daje status pjesme !

Svako dobro i čuvajte se !





Aucun commentaire:

Qui êtes-vous ?

Ma photo
Paris, Ile de France, France